Слово вчителя Спільний успіх

Слово вчителя

Персональний блог

  

  

     Гелембюк

Катерини Федорівни

Вивчаємо зарубіжну літературу






Забули свій пароль?
Забули своє Ім’я Користувача?

04
Вер
Спільний успіх PDF Друк e-mail
Написав Катерина Федорівна   

  В школах відлунав перший дзвінок. Кожен ще живе відчуттям свята, радості, які поступово перетворюються у шкільні будні.

Більшість дітей приходить до школи з бажанням «добре вчитись». Всі разом стартують під мелодію шкільного дзвінка на довгу дистанцію в подоланні вершини знань. Хтось з головою поринає в таємниці наук, вчиться, творить, досліджує – і перемагає. Інші, втративши інтерес до навчання, повільно рухаються з класу в клас. Чому діти байдужіють до школи? Як цьому зарадити?

Дитина повинна навчитися вчитися, тобто сформувати вміння і навички, без яких вона стає невстигаючою, нездібною. За словами В.Сухомлинського, таких вмінь є 5: вміння  думати; спостерігати; читати; писати; висловлювати думку про те, що бачу, роблю, думаю, спостерігаю. Звичайно, самій дитині не під силу осягнути  такі завдання. Та завжди поруч батьки, вчителі, які покликані провести школяра через країну знань. Труднощі чекають всіх. Дорослим легше – вони вже цей шлях пройшли. Ось кілька порад з педагогічної літератури для батьків та вчителів, які допоможуть дитині впоратись із труднощами, зберегти віру в свої сили та інтерес до школи:

  1. Не варто двічі карати за одні і ті самі помилки. Одержана двійка – не привід для батьків сварити дитину, а допомогти виправити оцінку.
  2. Щоб позбавити дитину недоліків, робити їй не більше як одне зауваження за хвилину. Мати міру, бо вона перестане реагувати на ваші слова, стане нечутливою до ваших оцінок.
  3. При виникненні в дитини труднощів у навчанні зосередитись на чомусь одному, наприклад, на читанні, і не вимагати водночас виразності та переказу прочитаного.
  4. Хвалити -  виконавця, критикувати – виконання.
  5. Оцінюючи успіхи дитини, не порівнювати її з іншими.
  6. Не скупитися на похвалу.
  7. Вчитися виділяти в морі помилок острівець успіху. Оцінювати дитячу працю слід дуже продумано, диференційовано, тоді збережеться мотивація: цього не знаю, але можу й хочу дізнатися.
  8. Вчити дитину самостійно оцінювати свої досягнення.

Виконуючи свої батьківські і вчительські обов’язки, пам’ятаймо, що навчання – один з найважчих видів праці, а розумові сили та можливості дітей неоднакові.

{jcomments on}


Прокоментуйте:

blog comments powered by Disqus
 

Використання матеріалів цього сайту можливе тільки з посиланням на джерело.
Використання матеріалів сайту для публікації у друкованих виданнях без письмової згоди засновників сайту забороняється.
Copyright © 2008-2010 Roman Gelembjuk & Yura Ivanochko

Вподобай щоб отримувати
цікаві новини першим!